Wednesday 8 November 2017

Aksjeopsjoner Fiskal Klippen


Cliff Vesting Hva er Cliff Vesting Cliff Forting er prosessen der ansatte tjener rett til å motta full nytte av sin companys kvalifiserte pensjonsplan konto på en bestemt dato, i stedet for å bli etablert gradvis over en periode. Fortjeningsprosessen gjelder både kvalifiserte pensjonsordninger og pensjonsordninger som tilbys til ansatte. Bedrifter bruker fortjeneste til å belønne ansatte i årene som jobbet i en bedrift, og for å hjelpe firmaet til å nå sine økonomiske mål. BREV NED Cliff Vesting Anta at Jane jobber for GE og deltar i en kvalifisert pensjonsordning, som gjør at hun kan bidra med opptil 5 av sin årlige førskattslønn. GE matcher Janes bidrag opp til en cap på 5 av hennes lønn. I år ett av hennes sysselsetting, bidrar Jane til 5000 og GE-kamper ved å sette inn en annen 5000. Hvis Jane forlater selskapet etter år ett, har hun eierskap over dollarene hun bidro, uansett opptjeningsplanen. Eksempler på Vesting Schedules GE, Janes arbeidsgiver, er pålagt å formidle fortjenesteplanen til ansatte og rapportere den kvalifiserte pensjonsplanbalansen til hver arbeidstaker. Hvis GE satt opp en fireårig opptjeningsplan, ville Jane være en del av 25 av selskapets 5000 bidrag ved utgangen av år ett. På den annen side innebærer en treårsplan med bruk av klippevindu at Jane ikke er berettiget til noen arbeidsgiverbidrag til slutten av år tre. Hvordan ansatte ser Vesting En gradvis opptjeningsplan belønner ansatte for å bo hos et selskap over en årrekke, og den økonomiske gevinsten til arbeideren kan være betydelig. Cliffvesting skaper imidlertid usikkerhet for den ansatte, fordi arbeideren ikke mottar noen fordel dersom han blir sparken før klosterdagen. Denne situasjonen er vanlig for oppstart, siden mange av disse selskapene mislykkes i de første årene. Forskjellene mellom definert fordel og definerte bidragsplaner Når en ansatt blir etablert, vil fordelene som arbeideren mottar, være forskjellig avhengig av hvilken type pensjonsplan som tilbys av selskapet. En ytelsesplan betyr for eksempel at arbeidsgiveren er forpliktet til å betale et bestemt dollarbeløp til den tidligere ansatt hvert år, basert på de siste års lønn, års tjeneste og andre faktorer. For eksempel kan en ansatt ha en ytelse som betaler 5000 per måned for de gjenværende personene. På den annen side betyr en innskuddsbasert plan at arbeidsgiveren må bidra med et bestemt beløp i planen, men denne typen ytelse spesifiserer ikke et utbetalingsbeløp til pensjonisten. Pensjonsutbetalingen avhenger av investeringsytelsen til eiendelene i planen. Denne typen plan kan for eksempel kreve at selskapet skal bidra med 3 av arbeidstakers lønn til en pensjonsplan, men fordelen som er betalt til pensjonisten, er ikke kjent. Planlegging av en finansklippe oppdatert 2. august 2016 The Fiscal Cliff Explained Fiscal Cliff er den populære shorthand termen som ble brukt til å beskrive det conundrum som den amerikanske regjeringen møtte i slutten av 2012, da vilkårene i budsjettkontrollloven av 2011 var planlagt å tre i kraft. Blant de endringene som ble satt til å finne sted ved midnatt 31. desember 2012, var slutten av de siste årene midlertidige lønnsskatteduksjoner (som resulterte i en 2 skattemessig økning for arbeidstakere), slutten av visse skattefeil for bedrifter, skift i alternativet Minimumskatt som ville ta en større bit, en tilbakebetaling av 34Bush-skattenedsettelsen34 fra 2001-2003, og begynnelsen av skatter knyttet til president Obamas helselov. Samtidig var utgiftsnedskuddene enighet om som en del av gjeldsoverenskomsten 2011 - totalt 1,2 billioner over ti år - planlagt å tre i kraft. Ifølge Barron39s. Over 1000 regjeringsprogrammer - inkludert forsvarsbudsjettet, og Medicare er i tråd med 34deep, automatisk kutt. 34 Av de to ble skatteøkningene sett på som større byrde for økonomien. Fiscal Cliff Deal Tre timer før midnattsfristen den 1. januar kom senatet inn for en avtale for å avverge den finanspolitiske klippen. Senatversjonen passerte to timer etter fristen, og representanthuset godkjente avtalen 21 timer senere. Regjeringen gikk teknologisk over klippen, 34 ettersom de endelige detaljene som ble utført til begynnelsen av det nye året, men endringene som ble innlemmet i avtalen, ble tilbakestilt til 1. januar. Hovedelementene i avtalen er: en økning i lønnsskatt med to prosentpoeng til 6,2 for inntekt på opptil 113 700, og en reversering av Bush-skattesatsene for enkeltpersoner som gjør mer enn 400 000 og par som gjør over 450 000 (som innebærer topprenten som går tilbake fra 35 til 39,5). Investeringsinntektene påvirkes også, med en økning i avkastningen på investeringsinntekter fra 15 til 23,8 for filers i toppinntektsbraketten og en 3,8 surtaks på investeringsinntekter for enkeltpersoner som tjener mer enn 200.000 og par som gjør over 250.000. Avtalen gir også amerikanske skattebetalere større sikkerhet med hensyn til alternativ minimumsskatt. og en rekke populære skatteavbrudd - som fritak for renter på kommunale obligasjoner - forblir på plass. Kongressens budsjettkontor anslår at den nåværende planen inkluderer 330,3 i nye utgifter de neste ti årene, og det vil øke underskuddet med 3,9 trillion i den perioden, til tross for å skaffe skatt på 77,1 amerikanske husholdninger. Bloomberg rapporterer, 34 Mer enn 80 prosent av husholdninger med inntekter mellom 50 000 og 200 000 ville betale høyere skatter. Blant husstandene som står overfor høyere skatter, vil den gjennomsnittlige økningen være 1.635, sa policensenteret. En 2 prosent lønnsskattreduksjon, vedtatt under den økonomiske nedgangen, får lov til å utløpe per 31. desember .34 Økningen i lønnsskatten med to prosentpoeng forventes å ta om lag 120 milliarder kroner av økonomien, noe som burde har en negativ innvirkning på om lag syv tiendedeler av en prosent på BNP-veksten. Oppnådde avtalen noe Den finanspolitiske klippekontrakten er en god nyhet til en viss grad, selv om det ikke burde bli ignorert at lovgivere hadde 507 dager (siden gjeldstaksaftalen i august 2011) for å løse dette problemet, men likevel kom ned til de siste timene før de var i stand til å nå en løsning - en unødvendig, selvpåført belastning på økonomien og finansmarkedet. I tillegg er avtalen rettet mot inntektssiden (skatter), men utsatt en diskusjon av utgiftsreduksjoner - den såkalte 34sequester 34 - fram til 1. mars. Det er også viktig å huske på at høyere skatter var det viktigste elementet i klippe, og skatt går faktisk opp som en del av avtalen. Mens problemet er derfor 34 i den forstand at tidsfristen er gått, kom en del av bekymringene knyttet til klippen til virkelighet. Og på lengre sikt gjorde cliff-avtalen lite for å takle landets gjeldsbelastning - som for tiden står på 16,4 billioner og teller. Fiscal Cliff Debate i 2012 Ved håndtering av den finanspolitiske klippen hadde amerikanske lovgivere et valg mellom tre alternativer, hvorav ingen var spesielt attraktive: De kunne ha la politikkene planlagt til begynnelsen av 2013, som inneholdt en rekke skatteøkninger og nedskæringer av utgifter som ventet å veie tungt på veksten og muligens drive økonomien tilbake til en lavkonjunktur, trer i kraft. Plussiden: underskuddet ville ha falt betydelig under det nye settet av lover. De kunne ha kansellert noen eller alle de planlagte skatteøkningene og kostnadsbesparelsene, noe som ville ha økt underskuddet og økt oddsen om at USA ville møte en krise som ligner den som skjer i Europa. Den baksiden av dette er selvsagt at USAs gjeld ville ha fortsatt å vokse. De kunne ha tatt et mellommål, og valgte en tilnærming som i begrenset grad ville adressere budsjettproblemene, men det ville ha en beskjeden innvirkning på veksten. Dette er i siste instans valgmulighetene for kurslovgiver i avtalen som ble nådd 31. desember 2012. Den finanspolitiske klippen var en bekymring for investorer og næringsliv, siden det svært politiske partiet av det politiske miljøet gjorde et kompromiss vanskelig å nå. Lovgivere hadde godt over et år å ta opp dette problemet, men kongressen i politisk gridlock avbrutt søket etter en løsning til siste øyeblikk i stedet for å forsøke å løse problemet direkte. Generelt ønsket republikanerne å kutte utgifter og unngå å øke skatten, mens demokratene søkte en kombinasjon av nedskuttinger og skatteøkninger. Avtalen som nå er på bordet, øker skattesatsen til 39,6 fra 35 på enkeltpersoner med inntekt på mer enn 400.000 og på par med inntekter på mer enn 450.000. Det lar også den 2 lønnsskatteskatten gå ut og forsinker å bruke kutt i ytterligere to måneder. Det sannsynlige resultatet av disse endringene er at økonomisk vekst vil bli presset beskjeden, men landet vil ikke møte den alvorlige økonomiske nedgangen det ville ha dersom alle lovene knyttet til den finanspolitiske klippen hadde tratt i kraft. Det verste tilfellescenarioet Hvis de nåværende lovene som ble slått for 2013, var blitt lov, ville virkningen på økonomien være dramatisk. Mens kombinasjonen av høyere skatter og utgiftsreduksjoner ville redusere underskuddet med anslagsvis 560 milliarder, anslår CBO også at politikken ville ha redusert bruttonasjonalproduktet (BNP) med fire prosentpoeng i 2013, og sende økonomien til en lavkonjunktur (dvs. negativ vekst). Samtidig forutslo det at ledigheten ville stige med nesten et fullt prosentpoeng, med et tap på om lag to millioner jobber. En Wall St. Journal-artikkel fra 16. mai 2012 anslått følgende innvirkning i dollar: I følge ifølge en analyse fra økonomi Michael Mills i JP Morgan, ville 280 milliarder bli trukket ut av økonomien ved å sette ned Bush-skattenederskuddene 125 milliarder kroner fra utløpet av Obamas lønnsskattferie 40 milliarder kroner fra utløpet av beredskapsordninger og 98 milliarder kroner fra budsjettkontrollloven. Samlet sett er skatteøkningen og utgiftsreduksjonene omtrent 3,5 av BNP, mens Bush-skattelettelsen utgjør omtrent halvparten av det. Midt i en allerede skrøpelig gjenoppretting og forhøyet arbeidsledighet var økonomien ikke i stand til å unngå denne typen sjokk. Termen 34Cliff34 var villedende Det er viktig å huske på at mens begrepet klippe indikerte en umiddelbar katastrofe i begynnelsen av 2013, var dette ikke en binær (to-utfall) hendelse som ville ha avsluttet enten en fullstendig løsning eller en total feil på 31. desember. Det var to viktige grunner til at dette var tilfellet: 1) Hvis alle lovene trådte i kraft som planlagt og holdt seg i kraft, ville resultatet uten tvil være en retur til lavkonjunktur. Men sjansene for at en slik avtale ikke ville bli nådd var slank til tross for hvor lang tid det tok å komme til en avtale. 2) Selv om avtalen ikke skjedde før 31. desember, hadde kongressen mulighetene til å endre planlagte lover med tilbakevirkende kraft til 1. januar etter fristen. Med dette som bakgrunn er det viktig å huske på at konseptet om å gå over klippen34 var i stor grad en medieopprettelse. siden selv om det ikke var en avtale innen 31. desember, var det aldri sikret at det oppstod en lavkonjunktur og et økonomisk markedskrasj. Dessverre er den finanspolitiske klippen det eneste problemet som står overfor USA akkurat nå. På et tidspunkt i første kvartal vil landet igjen treffe 34debt taket 34 - det samme spørsmålet som styrte markedene sommeren 2011 og bevirket de automatiske utgiftsnedskytningene som utgjør en del av den finanspolitiske klippen. For å lære mer om dette problemet, se min artikkel Hva er gjeldstaket En enkel forklaring på debatten og krisen. Vis hele artikkelenFiskal Cliff BREAKING DOWN Fiscal Cliff Hvem faktisk først uttalt ordene finanspolitiske klippen er ikke klart. Noen mener at den først ble brukt av Goldman Sachs økonom, Alec Phillips. Andre kreditt Federal Reserve Formann Ben Bernanke for å ta uttrykket mainstream i hans kommentarer foran kongressen. Andre kreditt Safir Ahmed, en reporter for St. Louis Post-Dispatch. som i 1989 skrev en historie som beskriver statens utdanningsfinansiering og brukte begrepet finanspolitisk klippe. Hvis Kongressen og president Obama ikke handler for å avverge denne perfekte stormen av lovgivningsmessige forandringer, vil Amerika, på medias vilkår, falle over klippen. Blant annet vil det bety en skattemengde som ikke har blitt sett av amerikanere på 60 år. Hvor stort snakker vi Skattepolitikksenteret rapporterer at mellominntektsfamilier vil betale et gjennomsnitt på 2000 mer i skatt i 2013. Mange spesifiserte fradrag vil bli gjenstand for utfasning og populære skattekreditter som arbeidsinntektskreditten. barn skatt kreditt. og amerikanske mulighetskreditter vil bli redusert. 401 (k) og andre pensjonsregnskap vil bli gjenstand for høyere skatt. Din marginale skattesats er den skatt du betaler på hver ekstra dollar av inntekt du tjener. Etter hvert som inntektene øker, stiger din marginalskattesats (bedre kjent som skattekonsollen). For 2012 er skattebeslagene 10, 15, 25, 28, 33 og 35. Hvis Washington ikke handler, vil disse prisene gå opp henholdsvis til 15, 28, 31, 36 og 39,6. I tillegg estimerer Congressional Budget Office at 3,4 millioner eller flere mennesker vil miste jobbene sine. Arbeidsledigheten på 7,9 i oktober 2012 representerer betydelig forbedring i løpet av oktober 2009-tallet på 10. Kongressens budsjettkontor mener at opptil 3,4 millioner arbeidsplasser vil gå seg tapt, etter finanspolitisk klippe, på grunn av en avtagende økonomi med avskedigelser som følge av nedskjæringer i forsvaret budsjett og andre ting. Dette kan resultere i en økende arbeidsledighet på opptil 9,1 eller mer. Hva er Bush-skattelettelser I hjertet av den finanspolitiske klippen er Bush-tidsskatten nedskrevet av kongressen under president George W. Bush i 2001 og 2003. Disse inkluderer lavere skattesats og reduksjon i utbytte og kapitalgevinst skatt som de største komponentene. Disse er satt til å utløpe i slutten av 2012 og representerer den største delen av den finanspolitiske klippen. Den potensielle utløpet av Bush-æra skattelettelser påvirker også skattesatsene på investeringer. Den langsiktige kapitalgevinsten skattesatsen vil øke fra 15 til 20, og kvalifiserte utbyttene vil øke til enkeltpersoner marginal skattesats opp fra en fast 15 under dagens plan. Dette påvirker ikke bare Wall Street-investorer, men også pensjonister og private investorer. hvem trekker midler fra kvalifiserte pensjonsordninger og meglerkontoer. Gjeldende skatte - og skattefritak på 5,12 millioner kroner vil også falle til 1 million. For tiden er skatten på eiendommer verdsatt over 5,12 millioner 35. Etter den finanspolitiske klippen vil en 55 skattesats på eiendommer over 1 million gjelde. Lønnsskattesatser for sosial sikkerhet vil øke I 2010 godkjente kongressen en midlertidig reduksjon i lønnsskatten for trygdeordninger. Denne 2 reduksjonen tok skatten fra 6,2 til 4,2 på de første 110.000 i inntjeningen. Denne midlertidige prisen er utløpt ved utgangen av året. Dette ville koste noen å lage 50 000 per år ytterligere 20 per uke i skatter. Det kan imidlertid ikke være slutten på virkningen av den finanspolitiske klippen på sosial sikkerhet. Sosial sikkerhet har mange bevegelige deler, og lovgivere fra begge sider av gangen mener at endringer i sosial sikkerhet, i tillegg til at lønnsskatten reduseres, kan øke den trengte inntekten. Er det en klar side til dette Det er hovedsakelig to bullish argumenter angående den finanspolitiske klippen - først at kongressen ikke vil tillate det å skje, og for det andre, at det kanskje ikke ville vært så ille om det gjorde det. Med et helt annet spor, er det også et argument at klippen selv ville være en langsiktig positiv. Få argumenterer for at USA må takle underskuddene sine på et tidspunkt, og denne typen bitter medisin ville være et hardt, men definitivt, skritt i den retningen. Selv om den kortsiktige effekten kan være alvorlig (lavkonjunktur i 2013), ville det haustige argumentet holde fast at langsiktige gevinster (lavere underskudd, lavere gjeld, bedre vekstutsikter, etc.) ville være verdt kortsiktige smerter. Ifølge kongressens budsjettkontor, innen 2022, vil budsjettunderskuddet falle til 200 milliarder kroner fra det nåværende nivået på 1,1 billioner. Det ville alle være velkommen nyheter, men for å komme dit ville nasjonen møte nesten sikker finansuro. Nylig møtte lovgiverne på Det hvite hus over dette problemet. Begge sider kalte møtet produktive, men ingen av dem viste at en avtale var nært forestående. Demokrater vil se mer inntekter (skatteøkninger), spesielt fra nasjonene rike, som en del av en avtale. Republikanerne favoriserer flere nedskæringer, særlig til rettigheter som Medicare. Mens begge sidene abonnerer på ulike filosofier om beskatning, har de indikert at de er villige til å gå på kompromiss med mange av de mer kritiske problemene som fører til Jan. 1. Cliff eller ingen klippe, avtale eller ingen avtale, vil amerikanerne nesten sikkert betale mer skatter, ifølge CNBC. Det handler bare om hvor mye mer. Derfor vil eventuelle kompromisser trolig inkludere skattestigninger, bare ikke til størrelsen på dem som er mandat av den finanspolitiske klippen. Vil fikse den finanspolitiske kløften Løs Economys nåværende Woes Ikke i det hele tatt. Bush-skattelettelsen og andre stimulansforanstaltninger har styrket økonomien, da den fortsetter å komme seg fra 2008-resesjonen. Noen investorer tror at mye av de siste aksjemarkedene har å gjøre med den truende finanspolitiske klippen. De tror at når en avtale er kunngjort, og økonomisk usikkerhet er fjernet, kan markedet komme seg til nær sine siste høyder. Andre mener at hvis avtalen inkluderer en annen utvidelse på ett år (eller noe som ligner gjeldsloftforhandlingene), vil investorene ikke bli imponert. Når kommer en avtale Ingen vet, men begge sider av gangen innrømmer at kamp og bickering ikke er svaret. Et mer forsonende politisk miljø vil gi begge parter en bedre sjanse til å få kontroll over Washington i 2016. Når alt kommer til alt, vil det nesten resultere i en kombinasjon av skattesatsøkninger og nedgang i utgifter. Begge parters vilje til å gå på kompromiss er avgjørende for enhver endelig avtale. Hvordan oppstart skal håndtere Cliff Vesting for ansatte En av de mest spennende aspektene ved å bli med i oppstart, er å få aksjeopsjoner. Det gir deg eierskap i selskapet og justerer incentiver mellom ledelse og ansatte. En del av standardpakken medfører imidlertid mye debatt blant ansatte og ledelsen. Det er Cliffen. En typisk opsjonsfestingspakke spenner over fire år med en ettårig klippe. En ettårig klippe betyr at du ikke vil få noen aksjer til første årsdag for startdatoen din. På ett års jubileum vil du ha 25 av dine aksjer. Deretter opptrer fortid månedlig. Så, hvis jeg er en oppstartstekniker gitt 4 800 aksjer i opsjonspakken, får jeg i løpet av ett års markett 1.200 aksjer (hvis jeg slutter eller blir sparket før den dagen, blir jeg null). Etter ett års mark, hver måned jeg blir hos selskapet, får jeg ytterligere 100 aksjer (148 av opsjonspakken). Mange oppstartsmedarbeidere hater det ene årets klippe. Ledere og VCs liker det siden de tror at ansatte vil jobbe veldig hardt for å sikre at de når klippedagen. Ansatte, derimot, bekymrer at ledelsen vil la dem gå rett før de kommer til klippen. Det triste er at jeg har sett dette skjer ved oppstart. Du har en ansatt som er anstendig, men ikke bra. Ledelsen holder ham eller henne i nesten et år, men lar dem gå en måned før klippen. Mange ledere ser dette som en måte å sikre at aksjer bare går til ansatte som er verdt det. Hvis du er medarbeider i denne situasjonen, er du sint. Du tok risikoen for å bli med i oppstart, og de la deg gå bare uker eller dager før klippen. I de fleste tilfeller er det ikke mye du kan gjøre. Det ble skrevet i ansettelsesavtalen din og du skrev det. På den andre enden av kurven har jeg kjent folk som begynner oppstart tidlig, men bare opphold litt over et år og deretter gå med en annen oppstart. De kaller det sikring av sine innsatser. De får 25 av sine aksjer som er opptatt i oppstartene de blir med og håper at en av startingene de jobbet på gjør at de er store. En person jeg kjenner, jobbet på Facebook for bare ett år i 2005, og deretter avsluttet kort tid etter hans klippedato. Mens han sannsynligvis gjorde mye av aksjene som hadde opptjent, ville han nok ha gjort mer hvis han hadde bodd. Men disse typene tenker som hvorfor legge alle eggene dine i en kurv, rett grunnleggerne ved oppstart blir virkelig opparbeidet når en ansatt gjør en slik ting. Det gjør dem bekymret for å miste andre ansatte som kanskje nå vurderer det samme. Når du nærmer deg klippedagen, ser du at mange interessante ting skjer. I noen tilfeller, før klippedagen, vil en ansatt gå ut av deres måte å jobbe hardere for å vise sin verdi, eller holde seg utenfor synet og ikke forårsake oppmerksomhet til seg selv. Etter klippedagen ser ledelsen vanligvis på sin ansatt og håper at de er glade og ikke vurderer å hoppe skipet. Tiden rett før og etter klippen er interessant å si mildt for mange oppstart. Ved min første oppstart, hvis vi lar noen gå på grunn av ytelse før deres klippedato, ga vi dem aksjer i selskapet lik de månedene de var med oss. Dermed gjorde vi det som om det ikke var noen klippedato i det hele tatt. Vi gjorde dette av noen grunner. Først, hvis vi lar noen gå, men de prøvde sitt beste, men det var bare ikke en god form, vi så ingen grunn til ikke å sørge for at de holder seg i takt med selskapets interesser. Faktisk, noen av de menneskene vi la gå, hjalp oss på andre måter når de dro. Jeg tror ikke de ville ha gjort dette hvis vi ikke ga dem aksjer. For det andre, det sender en god melding til dine nåværende ansatte at du er rettferdig i dine forhandlinger med de ansatte. Videre, i noen tilfeller der du mener at arbeidstakeren ikke er glad for å bli gitt, kan du gjøre aksjene betinget av at de signerer et frafall av noe slag. Til slutt, vi trodde det var riktig å gjøre. En av de andre tingene vi gjorde, og jeg er sikker på at vi var sjeldne i denne anledningen, var å gi en 6 måneders klippe til ansatte som vi virkelig likte og ønsket å rekruttere. Det fikk dem til å føle seg mer behagelig å bli med oss, og ga dem følelsen av at vi ønsket dem på lang sikt. Det viste seg for å være et godt rekrutteringsverktøy for å trekke til grunn. I tillegg til ansatte, hvis grunnleggerne av oppstart øker risikovillig kapital, går de også under en opptjeningsplan fastsatt av VC. For eksempel, hvis du er to personer oppstart, før venturefinansiering, har du hver sin 50 av bedriften. Etter finansiering, kan vi si at du får 1m på en 4m før pengene-verdsettelse - noe som betyr at du ga 20 til VCs, og også opprette et opsjonsbasseng på 20 for nye medarbeidere du nå bare eier 30 av virksomheten. Men du må tjene den 30 over 4 år. Mesteparten av tiden, hvis gründeren er erfaren i å forhandle, kan de be om kreditt på sin opptjening for de månedene de jobbet i konseptet før finansiering, og avstå fra hvilken som helst klippe i aksjene. I dette eksempelet, ved å bare øke 1m, gikk hver grunnlegger i utgangspunktet fra å eie 50 direkte, å eie mindre enn 1 direkte og måtte tjene resten av det tilbake. Jeg har sett grunnleggeren av en veldig godt kjent oppstart, sparket ut av VCs med bare et år med vestring under beltet hans. Han gikk fra å eie 100 av selskapet da han begynte å bli fyret og bare eide om lag 1 etter fortynning fra andre finansieringsrunder og det faktum at han ikke kom seg gjennom sin opptjeningscyklus. Etter hvert som flere ser ut til å delta i oppstart eller starte oppstart, er det viktig for både grunnleggere og ansatte å forstå de ulike utløserne i deres opsjonsavtale. En ting jeg anbefaler til grunnleggere som ikke har tenkt å heve VC-kapital, er å sette seg på en selvpålagt opptjeningsplan. Hvor mange historier har du hørt om en grunnlegger forlater tidlig, men får belønningene til de andre grunnleggernees arbeid og krefter. Bare fordi de begge registrerte seg som like partnere fra begynnelsen. Et godt nytt eksempel er Paul Allen, hvor han i sin nye bok snakker om hvordan Bill Gates forsøkte å ta bort sin eierandel i selskapet, siden Gates trodde at Allen ikke lenger var verdig til disse aksjene på grunn av mangel på tid på kontoret (a Resultat av sykdom og andre interesser). Hvis hver grunnlegger av en selvfinansiert oppstart må tjene sin egenkapital, kan den spare mange potensielle problemer nedover veien, og gi hver grunnlegger følelsen av at alle er motiverte for å tjene egenkapitalen. Til slutt: For folk som ønsker å bli med i en oppstart - Husk at det å bli med en oppstart, handler mye om tillit og forhold. Du må være i oppstarten for en stund for å få alle dine aksjer. Det er viktig at du blir med i et selskap som ikke bare har stort potensial som en bedrift, men en som også har et lederteam du kan stole på og komme sammen med i lang tid. Til grunnleggere som tar risikovillig kapital - Nesten alle VCs vil be deg om å gå på en opptjeningsplan. Deres største frykt er å skrive deg en stor sjekk og da en av grunnleggerne hopper skipet tidlig med mye egenkapital. Sørg for at VCs visjon for bedriften din er justert med visjonen din. Hvis du er i tvil om din VC i bryllupsreisefasen (når de gir deg kapital), tenk hva som kan skje når ting ikke går så bra. Hvis du har jobbet med oppstarten i en stund før du henter en kapitalrunde, så sørg for å be om kreditt på månedene du allerede har satt inn i virksomheten. Til Stiftere IKKE øke risikokapital - Hvis to personer kommer sammen for å danne et selskap, og de er heldige nok til ikke å trenge utenforfinansiering, er det fortsatt viktig å sørge for at alle grunnleggerne føler at alle har tjent sin rettferdige andel. Sett deg på en fortidsplan. For eksempel vil hver grunnlegger tjene 148 av sin egenkapital i selskapet over en 4 års periode. Dette gir mening til mange grunnleggere og bidrar til å tilpasse langsiktige interesser. Del dette innlegget

No comments:

Post a Comment